Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής Μουσείου «Οδηγώ & Περπατώ: Σωστά Κυκλοφορώ»
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές δημοτικού να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. Μέσα από τις δραστηριότητες οι μαθητές αναλαμβάνουν οδικούς ρόλους, αναπαριστούν συνθήκες κυκλοφορίας και επικοινωνούν τις σκέψεις και τα βιώματά τους. Στο τέλος, εμπλέκονται σε ένα «κυνήγι» κρυμμένων λέξεων και συνθέτουν το ποίημα κυκλοφορίας.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί επίκαιρο ζήτημα για τα παιδιά, καθώς εκτίθενται περισσότερο στον κίνδυνο από τους ενήλικες. Η παιδική θνησιμότητα από τροχαία ατυχήματα συνεχίζει να προβληματίζει, ενώ οι σωματικές και γνωστικές ιδιαιτερότητες των παιδιών τα καθιστούν ευάλωτα στην καθημερινή κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα ατυχήματα των παιδιών από την κυκλοφορία αποτελούν μία από τις δύο κορυφαίες αιτίες θανάτου από ακούσιο τραυματισμό. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητο να ενημερώνονται συνεχώς για το πώς να προστατεύονται ενόσω κυκλοφορούν.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνοδεύεται από οπτικοακουστικό υλικό, συζητήσεις και θεατρικό παιχνίδι, και είναι προτεινόμενο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής «Κυκλοφορώ Υπεύθυνα»
Η διαμόρφωση της σωστής κυκλοφοριακής αγωγής και της αυτοκινητικής κουλτούρας είναι πρώτα από όλα ζήτημα παιδείας. Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία πρέπει να εκτίθενται σε ερεθίσματα, να παίρνουν τα σωστά παραδείγματα καθώς χτίζουν μέρα με τη μέρα την προσωπικότητά τους σαν άνθρωποι, υπεύθυνοι πολίτες και μελλοντικοί οδηγοί.
Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για την κυκλοφοριακή αγωγή του παιδιού είναι να μάθει να ξεχωρίζει τον κίνδυνο. Το δεύτερο, και επίσης σημαντικό, είναι να μάθει να αντιμετωπίζει τους κινδύνους του δρόμου, να καλλιεργήσει δηλαδή συστηματικά το έμφυτο σε κάθε άνθρωπο ένστικτο της αυτοπροστασίας.Μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι, που προϋποθέτει την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στην διαδικασία, το πρόγραμμα «Κυκλοφορώ Υπεύθυνα» κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών στα θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Τα βοηθά να κατανοήσουν τους κινδύνους χωρίς να φοβηθούν. Τα καθοδηγεί ώστε τα ίδια να δώσουν τις απαντήσεις για το τι είναι σωστό και τι λάθος. Εμπνέει τον σεβασμό στους κανόνες. Τα ενθαρρύνει να αναλάβουν ευθύνες. Δοκιμάζει και εμπλουτίζεις τις γνώσεις τους. Κερδίζει το χαμόγελό τους.
Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής από την MAKE ROAD SAFE HELLAS
Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής
Στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά προσχολικής & σχολικής ηλικίας να μαθαίνουν τις βασικές αρχές οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής, μέσα από την εφαρμογή μηνυμάτων όπως:
“Σταμάτα, Κοίτα, Άκου” πριν να διασχίσεις το δρόμο / Φοράμε ΠΑΝΤΑ ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο.
Όταν βγαίνουμε από το αυτοκίνητο, το κάνουμε ΠΑΝΤΑ από την ασφαλή πλευρά του δρόμου, μακριά από την κυκλοφορία.
Συμπεριφερόμαστε σωστά μέσα στο αυτοκίνητο.
Όλες οι δραστηριότητες επικεντρώνονται στην εφαρμογή μηνυμάτων οδικής ασφάλειας και σωστής κυκλοφορικής συμπεριφοράς για να κρατήσουν τα παιδιά ασφαλή στο δρόμο.
Οι βασικές αρχές που διέπουν όλες τις δραστηριότητες του M.R.S.H. είναι:
- Ευαισθητοποίηση για τους κινδύνους στο δρόμο
- Σωστή κυκλοφορική συμπεριφορά γύρω από τους δρόμους και τους κανόνες πρέπει να ακολουθηθούν
- Ασφαλείς επιλογές ως πεζοί και ως επιβάτες οχήματος.
Γιατί να διδαχθούν τα παιδιά οδική ασφάλεια και σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά?
Η οδική ασφάλεια είναι ένα ζωτικής σημασίας θέμα για τα παιδιά και τους νέους και δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να αρχίσει η διδασκαλία της. Περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους του κόσμου κάθε χρόνο και δεκάδες εκατομμύρια τραυματίζονται. Τα παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο διότι:
- Το μικρό τους μέγεθος καθιστά πιο δύσκολο από τους οδηγούς να τα δουν.
- Δεν είναι σε θέση να αναγνωρίζουν επικίνδυνες καταστάσεις και δεν έχουν την ωριμότητα να πάρουν σωστές αποφάσεις σχετικά με την κυκλοφορική και οδική συμπεριφορά.
- Είναι σωματικά μικρότερα και έτσι είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν πιο σοβαρά σε περίπτωση ατυχήματος.
Κατά μέσο όρο πάνω από 500 παιδιά κάτω των 18 ετών χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους του κόσμου κάθε μέρα.
Το πρόγραμμα γίνεται από πιστοποιημένους εμψυχωτές του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου από τον παγκόσμιο οργανισμό EASST.
Υλικό για το σπίτι εδώ
«Νέο Πρόγραμμα – STEM & Οδική Ασφάλεια»
Ο STEM Education προσφέρει μια μοναδική εκπαιδευτική δραστηριότητα για μαθητές δημοτικού (Δ’,E’,ΣΤ’ τάξη) και προσκαλεί τους μικρούς μας φίλους να κάνουν μαζί τα πρώτα βήματα στον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής, την οποία θα χρησιμοποιήσουμε ως όχημα για το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδικής ασφάλειας.
Κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας ρομπότ από τα γνωστά σε όλους LEGO WeDo 2.0 μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε αλγοριθμικά και να δουλεύουμε ομαδικά για να λύσουμε πραγματικά προβλήματα.
Σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες, τα παιδιά θα προγραμματίζουν την πορεία του ρομπότ, ώστε να καταλήγει στον επιθυμητό προορισμό, λαμβάνοντας υπόψη τις πινακίδες που συναντά στη διαδρομή.
Έτσι, θα εξοικειωθούν με τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, θα γνωρίσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα θα μάθουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά.
Ένα Νέο πρόγραμμα σχεδιασμένο μόνο για το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου – Ίδρυμα Θεόδωρου & Γιάννας Χαραγκιώνη.
«Προγράμματα – STEM / Νέοι Μηχανικοί & LEGO WeDo 2.0»
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Νέοι Μηχανικοί είναι σχεδιασμένο για τους μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού (Α’, Β΄, Γ΄) και τους δίνει τη δυνατότητα να μεταμορφωθούν σε μικρούς επιστήμονες. Με στόχο πάντα να δώσουν τη λύση σε κάποιο πρόβλημα, μαθαίνουν να συνεργάζονται, κατασκευάζοντας μηχανές με σκοπό να κατανοήσουν της απλές μηχανές όπως τροχαλίες, γρανάζια, ρόδες, άξονες, μοχλούς, ένα θεμελιώδες κεφάλαιο που δεν διδάσκεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
Στους Νέους Μηχανικούς τα παιδιά κατανοούν όλα τα φυσικά μεγέθη της Μηχανικής (ταχύτητα, δύναμη, ροπή, τριβή, έργο κ.λ.π.) διασκεδάζοντας. Οι κατασκευές πραγματοποιούνται με τα “κλασσικά τουβλάκια” LEGO και όλες οι δραστηριότητες συνοδεύονται από ειδικά διαμορφωμένα φύλλα εργασίας, που επιτρέπουν στο παιδί με απλό τρόπο να επαληθεύει αυτά που έμαθε.
Το πρόγραμμα Εκπαιδευτική Ρομποτική με LEGO WeDo 2.0 ήρθε να αναβαθμίσει τον τρόπο που διδάσκονταν ρομποτική τα παιδιά μέχρι σήμερα!
Προσφέροντας ολοκαίνουριο εκπαιδευτικό υλικό και νέες δραστηριότητες, δίνει ερεθίσματα στα παιδιά να ανακαλύψουν τους νόμους της μηχανικής, εξερευνώντας και παρατηρώντας τους μηχανισμούς που κατασκευάζουν οι ίδιοι βήμα-βήμα.
Με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα LEGO WeDo™ 2.0 επιτυγχάνεται η εισαγωγή των μαθητών του δημοτικού σχολείου στην Εκπαιδευτική Ρομποτική. Το Βασικό Πακέτο WeDo 2.0 με Λογισμικό και Εισαγωγική Δραστηριότητα είναι σχεδιασμένο για τις τάξεις του Δημοτικού, παρέχοντας μια εκπαιδευτική λύση που θα εξάψει την περιέργεια των μαθητών, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει τις ικανότητές τους στα πεδία των φυσικών επιστημών, της μηχανικής, της τεχνολογίας και του προγραμματισμού. Τα παιδιά του Δημοτικού κατασκευάζουν με δομικά στοιχεία (τουβλάκια) μηχανικές κατασκευές που μπορούν να αποτελέσουν τους ήρωες της δικής τους φανταστικής περιπέτειας, επιλύοντας όμως ταυτόχρονα πραγματικά προβλήματα από το φυσικό κόσμο που τα περιβάλλει.
Η σύνδεση με τον υπολογιστή ή το tablet είναι πλέον ασύρματη, γεγονός που δίνει απεριόριστες δυνατότητες στην κίνηση και τη δομή της κατασκευής και απελευθερώνει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής «Κυκλοφορώ Με Ασφάλεια»
Το Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής «Κυκλοφορώ Με Ασφάλεια» πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 – 12 ετών.
Πραγματοποιείται με βιωματικό – διαδραστικό τρόπο σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στις
εγκαταστάσεις του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου.
Οι μαθητές, υπό την εποπτεία και την καθοδήγηση των παιδαγωγών, απολαμβάνουν μία ευχάριστη κατανόηση των βασικών κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής.
Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στο κρίσιμο θέμα των οδικών ατυχημάτων.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθώς και το εκπαιδευτικό υλικό έχουν την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2024-2025 «ΜΟΥΣΕΙΟΥ»
Δημιουργική απασχόληση για παιδιά από 5 ετών.
Ζωγραφική, κατασκευές με πηλό, παιχνίδια και πολλές εκπλήξεις!!