Την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024, η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας Hellenic Association For Energy Economics (HAEE), διοργάνωσε για 7η συνεχόμενη χρονιά το μεγαλύτερο συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση, σε συνεργασία με το insider.gr, με μεγάλη επιτυχία, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Σε συνέχεια της περσινής επιτυχημένης του έκβασης, το Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης – EcoMobility Conference, επέστρεψε και πάλι στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, έναν μοναδικό χώρο που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την εξέλιξη της αυτοκίνησης από το παρελθόν, στο παρόν και το μέλλον.

Στο φετινό συνέδριο, μίλησαν εξέχοντα πρόσωπα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, της οικονομίας, καθώς και του ακαδημαϊκού χώρου. Μεταξύ σημαντικών ομιλητών, ξεχώρισε η παρουσία της κας Χριστίνας Αλεξοπούλου Αλεξοπούλου Χριστίνα, Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, της κας Αλεξάνδρας Σδούκου Alexandra Sdoukou, Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και του κ. Χάρης Δούκας – Δήμαρχος Αθηναίων, Δημάρχου του Δήμου Αθηναίων.

Η κα. Αλεξοπούλου ξεκίνησε την ομιλία της ευχαριστώντας πολύ για την πρόσκληση στο 7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης και δίνοντας συγχαρητήρια στους διοργανωτές για την πρωτοβουλία τους,μέσα από την οποία προάγεται ο δημόσιος διάλογος για ένα θέμα που τα επόμενα χρόνια θα βελτιώσει τη ζωή και την καθημερινότητά μας. Εύστοχη αλλά και συμβολική, σημείωσε, η επιλογή του χώρου, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου αναδεικνύει το πνεύμα του αείμνηστου Θόδωρου Χαραγκιώνη που το ίδρυσε το 2011 και αποτελεί σήμερα ένα φάρο γνώσης ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές.

Συνέχισε την ομιλία της, αναφερόμενη στη σημαντική βελτίωση που μπορεί να φέρει η ηλεκτροκίνηση στην ποιότητα ζωής όλων. Ανέφερε πως η κυβέρνηση θέτει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Συγκεκριμένα, υπενθύμισε την αναμενόμενη έλευση 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία θα βρίσκονται στους δρόμους έως τον Μάιο του 2024. Παράλληλα, η κα. Αλεξοπούλου επισήμανε πως η κυβέρνηση επιδοτεί σταθερά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, κάνοντας αναφορά στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Επίσης, ανακοίνωσε την μελλοντική προκήρυξη προγράμματος εγκατάστασης φορτιστών στις πιάτσες των ταξί. Το πρόγραμμα αυτό θα ενισχύσει τη μεγαλύτερη εισροή «πράσινων» ταξί.

Μιλώντας για το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», η κα. Αλεξοπούλου ανέφερε την προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία. Τόνισε την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού που θα οδηγήσει σε απλούστευση των διαδικασιών και μεγαλύτερη διαφάνεια. Τέλος, δήλωσε πως το μέλλον των αστικών μετακινήσεων μέσα στην Αθήνα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, προώθηση της μικροκινητικότητας και αποθάρρυνση της χρήσης συμβατικών οχημάτων.

Ο κ. Χάρης Δούκας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία των υποδομών φόρτισης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τόνισε την ανάγκη αύξησης σταθμών φόρτισης. Ταυτόχρονα, επισήμανε την ανάγκη ηλεκτροδότησης των δημοσίων οχημάτων, όπως τα λεωφορεία. Τέλος, κατέστησε σαφές πως η περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης επιτάσσει ιδιωτικά κίνητρα και επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Η κα. Αλεξάνδρα Σδούκου ξεκίνησε την ομιλία της κάνοντας ειδική μνεία στη δυνατή εκκίνηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Ειδικότερα, σχολίασε πως μέχρι πριν μερικά χρόνια η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα θα αποτελούσε μια «τρελή ιδέα». Παράλληλα, δήλωσε πως ο εξηλεκτρισμός του τομέα μεταφορών είναι ο μόνος τρόπος για την απανθρακοποίηση του. Εν συνεχεία, υπενθύμισε τη σημασία  του ηλεκτρικού δικτύου για να συνεχίσει να αναπτύσσεται η ηλεκτροκίνηση στην Ελλαδα. Ωστόσο, λίγο αργότερα σε δηλώσεις του, ο CEO του ΔΕΔΔΗΕ, κ. Αναστάσιος Μάνος, απάντησε έμμεσα πως η ανάπτυξη των υποδομών του ηλεκτρικού δικτύου χρειάζεται χρόνο.

Όσον αφορά σε άλλους σημαντικούς ομιλητές, ο κ. Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, επανέλαβε τη στρατηγική της ΔΕΗ Blue. Η εν λόγω στρατηγική αφορά την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση (digitalization), τη χρήση καθαρής ενέργειας για τη διαδικασία φόρτισης (decarbonisation) και την πύκνωση των σταθμών φόρτισης (decentralization).

Ο κ. Σωτήρης Μπατζιάς, εκπροσωπώντας τη Deloitte, εξέφρασε κάποιες αμφιβολίες που υπάρχουν διεθνώς για την πορεία της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, ανέφερε με τη σειρά του την ανάγκη για περισσότερους σταθμούς φόρτισης. Ανέδειξε, επίσης, το ζήτημα του χρόνου που χρειάζεται κάποιος για να φορτίσει το όχημα του. Από τη μεριά του ο κ. Τσελίκης, προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε ικανοποιημένος για την εξέλιξη ανάπτυξης των σημείων φόρτισης και της ηλεκτροκίνησης τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Copyright 2024 - Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου